Alamak! Ape ni?

Monday 2 March 2015

Nursery Orkid di Rawang

Petang td lepas cik abang balik keje, aku ajak dia temankan ke nursery bunga. Nak carik bunga2 kampung pulak rasanya.

Benti lah beli di kedai aunty berdekatan dengan Taman Velox, Rawang. Pokok2 bunga, daun dan herba di kedai sini segarrrr.. Lebih segar dan cantik dari di Sungai Buloh aku pergi aritu, chehhh...

Lepas dah dpt ape yg dihajati, suami ajak aku lajak skit ke depan Bandar Tasik Puteri (BTP), depan simpang masuk ke BTP tu ade Nursery Orkid, tgk dari luar besarrrrr sgt. Kat pintu masuk tu, ade tulis United Malaysian Orchid. Nama nursery ni la kot.

Aku x penah msk, biasa tgk dari luar. Sampai depan pintu, terkagum sekejap makkk. Banyakkkk nyaaa Orkid. Mcm2 jenis dan kaler ade.

So kami masuk la kejap, snap2 gamba, jalan2 dlm tu. Bab harga tak pandai tgk, sbb mmg takde dlm kamus hidup aku nak bela Orkid.

Hahaha!

Layan la gamba dalam nursery ni.










Ni plak gamba close up orkid2 lat situ.







Cantik kan? Gerammm tengok! Bila da geram jadi ape? Jadi beli lah seketuiii.. Wakaka!

Tak pernah ade dlm kamus hidup la sgt. Aaaa arini tercatat sudah. Tp nya, x penah bela ni, jgn la seminggu dua da kojol kan. Kikiki!

No comments:

Post a Comment