Alamak! Ape ni?

Saturday 7 March 2015

Kedai Menjual Kuih Talam - Seri Talam Zaiton

Td me and family pegi ke KL, anak sulong aku da lama mintak nak makan patin tempoyak. So gerak la kami ke Jalan Genting Klang, pegi ke Gobang Maju, area Wangsa Maju. 

Masa lalu area sana, terperasan ade kedai Seri Talam Zaiton. Dalam hati aku pk "hmmm mesti byk kuih2 muih melayu"  

Aku mmg sukaaaa makan kuih muih melayu. Kalo pegi kedai byk kuih2 ni, rambang mata aku dibuatnya. 

Abis makan, (aku x mkn, simpan perut utk kuih2, haha!), singgah la ke sana. Exciteddd makkk!

Ni gamba depan kedai.



Yg ni pulak, gmb kuih muih dalam kedai. 



Kek2 pun hado... Antara kuih muih yg ade td, talam cendol, serimuka, serikaya, koleh kacang, lapis lompat tikam, kuih lapis, lepat pisang, lepat labu, koci, karipap. Ehh byk la lagi!

Ms masuk tgk ade lg kuih2 yg da siap dibakar/kukus, pekerja bwk keluar. Bertalam2. 

So for me, kalo ade nak pegi umah kenduri ke umah sedara ke, atau emergency nak kuih2 utk jamu org, amat sesuai la beli kat sini. 

Macam2 adooo!

Tgk la cemana aku rakus nya beli kuih. *ngeee* 😁😁😁

Tp, nama2 dia mak lupooo! Haha! 

K, try la eh bgtau mana yg ingat. 


Dr kiri, kuih lapis kcg hijau, talam cendol, kuih lapis, talam tokyo. 

Dr atas, koleh kcg, talam gula merah, talam suji

Yg dua ni, talam lompat tikam

Yg atas tu, ade seri muka, koci dan koci labu. Bawah ni lepat pisang inti kelapa. Dan belah kanan tu kuih Nagasari. 

Byk juga kuih2 yg first time aku makan, contoh nya kuih Nagasari ni. Rupanya kuih ni, pisang di salut dgn santan pastu dikukus. Sedap juga. 

So sesapa nak pegi, bole copy alamat ni;

Seri Talam Zaiton
Alamat :
No.1 Jalan 5/23H, Kawasan Perindustrian Ringan Off Jalan Genting Klang, 53300 Setapak, Kuala Lumpur.


1 comment:

  1. Salam kenal....kedai tu dekat jer ngan rumah nekcik..tapi tak pernah masuk sbb ingat nak kna bli borong..ok esok nekcik nak pergi bli kuih nagasari..sedap dimakan susah nak bust..my peberet oldies

    ReplyDelete