Alamak! Ape ni?

Saturday 7 March 2015

Laksa Johor Yang Sangat Sedap

Asik cite makan la pulok ye. 

Hahaha!

Aku ni pemakan. Suka makan. Tp aku x suka ikan. Mmg x makan ikan. Masak bole la, utk suami dan anak2. Aku suka makan ikan bilis saje.

Kihkihkih!

Pagi ni aku msk Nasi Goreng Cina seperiuk dan goreng cekodok bawang. Biasa hari Ahad, pagi2 aku msk berat2 skit. Sbb ade pasar mlm. So utk dinner kami beli kat psr mlm je.

Mlm td kak Mizan dr BTP bukak order utk Laksa Johor. Hoiii! Sodap nyaaa... Laksa Johor ni antara laksa yg pd aku ssh nak buat, pastu mahal. Sbb guna spaghetti kan. Dan kalo ikutkan resepi sebenar benar benar nya, laksa ni sedap di buat guna ikan parang.

Haaa aku ni x mkn ikan, tp laksa aku sukaaa! Hahaha! Pelik ke? Aku pun pelik. Sbb kuah nya tu da dirempah kan atau di masamkan (laksa utara) kot. 

Tghari td ke BTP le kite. Berkobar2 tau. Sbb sah nak jmp org jual Laksa Johor ni. 


Taraaaa!

Ni yg belum letak kuah.


Yg ni pulak, da letak kuah. Perghhh bau diaaaa... Mmg terbaik laaa! 


Dan sekali rasa tu, terussss jatuh cinta. Oh sedap nya Laksa Johor akak ni buat. Penuh syahdu aku makan nya. Sambal belacan dia pun, sedappp sgt! 

Nasib beli 4, 2 dah abis aku n hasben mkn. Lg dua bole wat dinner. X yah beli paso malam. Kann... Hihihi


No comments:

Post a Comment