Alamak! Ape ni?

Wednesday 28 October 2015

Persiapan Sambut Orang Baru

It's been 6yrs since my last pregnancy.

Byk brg2 abang dan kakak da di bagi pada org lain. So persiapan kali ni, mcm nak dpt anak sulung gitu...

Kihkihkih!

Dah masuk 6 bln, baru aku start beli brg sikit2. Tp sblm2 tu, aku dah siap2 tulis dalam buku list barang yg nak kene beli. Refer pd previous experience dan jugak dr blog/ig/fb... 

Sepanjang 3/4 bulan lepas meriah juga org buat expo baby. But sementara n ke expo, tmpt pertama aku pg, kat Marissa Shop, Shah Alam.

Situ bestttt! Sentiasa ade sale, brg2 agak murah, banyak juga choice. 


Haaa ni hasil pertama ke sana... Total 3x juga sampai ke sana. Hehehe!

Tilam kekabu tu saaanngaattt tebal and fluffy. Sukaaa... Sbb sblm ni beli nipis betul. Harga nya rm200. Dpt tilam, bantal, bolster dgn bantal karipap.

Beli juga JJ Cole body support. Utk alas car seat bg fluffy2 dan selesa anakku nnt. Ecehhh... Hihi

Then ade juga barut2, diaper caddy, breastmilk storage bottles dan tray bottles.


Ni plak hasil pg expo baby TCE kat SACC Mall... Pagi2 dah sampai, org x sesak sgt. Sblm pukul 11am da abis membeli. 


Balik je dr expo, singgah plak lg sekali kat Marissa Shop. Hahaha! Soping2 lg. Dan last sekali aku pegi Fabulous Mom. Nak beli infant car seat. Sbb rege dia pun sgt menawan, dpt 70%. 

Letih haritu ke sana sini. Aku ni jenis selagi dlm list tu byk brg x settle, selagi byk mende dlm list yg x cross, selagi tu jugak hati ni tak tenang. 

Hahaha! 

Bersepah bilik belakang tu dgn brg2 baby. Anyway, aku mmg rasa nak tukar bilik belakang tu jd bilik baby dan kakak. Kemas2 skit, cat mana yg patut. 


Since ade voucher Aeon RM50, aku pg lak ke sana beli skit2 baju baby, booties and mittens. Sblm ni ade jugak order dgn kwn rompers dan sleepsuit. So rasanya baju baby ni x perlu beli byk2. Lg pulak ade extra baju baby yg aku nak jual dedulu. Bila da kumpul2, byk plak baju nya. 


Haiii... Cute sgt tgk kwn fb duk kait2 jual kasut dgn headband ni. Makaaa, mak pun terrrbeli 3. Hahaha! Terrrr sgt! 


Jamu/herba utk aku dlm pantang nnt. Kali ni pilih jenama NR. Byk review best2. So nak try sgt. Aku beli loose2 je. Sbb alhamdulillah, ade kwn and ipar yg sudi nak bg few lg brg2 NR... Besttt sgt! 


Ni antara hasil pungutan dari kwn2 and family. Hahaha! Best nyaaa. Dpt bengkung, brg2 NR, barut baby andddd breast pump Lacte. Thanks korg!

 
Last but not least, ni brg2 besar anak2 yg aku masih simpan. Ekceli almost da nak jual kat org. Sekali dpt tau pregnant pulak. X jadi la jual. 

Papa keluarkan baby cot, stroller dgn car seat dr stor. Bersihkan, cuci2 mana yg patut. Baby cot tu plak, spray cat putih. 

Haa! Anyway, sbb tu la aku beli infant car seat. Sbb car seat besar tu da ade. Cuma nya sesuai pakai after 6m je. So sementara tu pakai yg infant dulu. 

Haa ni lah antara persiapan utk baby. Next entry aku story psl deco2 bilik baby plak eh. Hope this entry help you all...


Daaa...

No comments:

Post a Comment